tisdag 12 juni 2007

Mitt liv som bildtjuv - Tjocka släkten!


Jag måste faktiskt skylla på att min älskade kamera nu fullständigt brakat sönder. SKA köpa ny, jag lovar. Under tiden stjäl jag litet bilder från "vår uppfödare", Sanna, Guamikeni's kennel i Mörrum (Valpar planeras till hösten, missa inte det! Läs mer på http://www.guamikeni.com/).

Först, in memoriam, SvJCh Salje, Capandus Still got the Blues. Stamfader till våra tikar och nestor. Förutom att han fick sitt championat på jakten hade Salje också fina reslutat både på lydnadsplan och i utställningsringen.




Detta är Otto, Mandas bror och lika begåvad som hon... såklart! Ostartad vid 3 års ålder gled han in på sitt första prov och sopade hem 1:an. Redan i Öppen klass alltså.... Manda är stolt.


Chili, Linas syster. De är lika på många sätt vad jag förstår..... När hon inte rymmer för egna aktiviteter har även hon kammat hem ett förstapris i unghundsklass, med skicklighet men också en stor bit charm. Och till hösten funderar hon på att bli mamma....




Maja, Linas mamma och klar för start i elitklass, när hon bara fått av sig mössan. Maja är mycket snabb och säker. Och så kan hon alla regler.... så till den milda grad att hon även skäms när andra hundar gör fel.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan tyckas vara diskriminering med så många hundar och så få andra djur.
Därför ber jag att få anmäla att det skall komma en pudel eller något annat djur på denna sida.

Surmulen med för mycket tid

Katarinas blogg sa...

Men anononyma Erik - även en pudel är väl trots allt en hund?