måndag 31 mars 2008

Nyfrälst!
























































Du kan förstå saker intellektuellt men inte med känslan. Jag har förstått de som efter en semester eller två i Florens, på resande fot i Toscana eller vad det nu kan vara, älskar Italien. Intellektuellt. Att de talar sanning och inte är förblindade dårar. Men efter ett par månader i Neapel är det som att den förståelsen skalas av. "Jaha, ni tycker alltså att det är charmigt med sophögar överallt, drivor av skit på stranden, oförskämt bemötande eller inget bemötande alls, dioxin i mozarella (jäpp, nu är det 10 dagars produktionsstopp här), luftrörskatarr p g a taskig luft och inbrott".
Nu är jag frälst! 5 dagar i Toscana, i Bagni di Lucca, "Luccas badrum", är jag inte bara omvänd, jag har hittat ett ställe dit jag gärna återvänder, där jag gärna skulle slå ned bopålarna för gott. Ett annat land helt enkelt!!!!!!!!

Ska berätta allt senare, är helt slut då vi kom hem sent igår och jag har haft måndagen full. Vill dock lägga ut några bilder, dels från Toscana, dels från Susanna och Gunnars besök.

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara bilder!!!
Vill höra allt!
Kram S