söndag 21 juni 2009

MAAAAT!










Nu märker vi nästan skillnad på kullen dag för dag. I vakna stunder kommer alla rusande till kanten av valplådan för en pratstund. Och om Linnea sätter sig i lådan en stund har hon bums ett gäng valpar i famnen och på benen.

Aptiten är det verkligen ingt fel på och vi har nu börjat introducera "vanlig" mat. Köttfärs är först ut, smaskens säger alla!

Midsommarhelgen har f ö varit mycket lugn. P g a valpar i huset har alla andra hundar "besöksförbud" :o). Själv lyckades jag pricka in en sommarförkylning över helgen så jag har tagit det mycket lugnt. Blä.

Är nu så nyfiken på hur de kommer att bli allihopa. De svarta är hittills mycket jämna, både till utseende och humör. Riktigt söta. Den gule hannen utmärker sig litet som tjuren Ferdinand, är gärna i ett hörn för sig, är välutvecklad och social. De andra gula tikarna känns också rätt jämna, färgen är det som skiljer. Samt att den förstfödda fortfarande toppar viktligan, även om de andra nafsar henne i hasorna.

2 kommentarer:

Ylva sa...

Roligt att få följa dina valpars utveckling. Jag ser framemot hösten då jag ibland kommer att få passa Elins ¨Alice¨. Hon håller just på att flytta in i nya lägenheten och saknar Internet, så jag lämnar rapporter. Hälsningar
Ylva Larsson(Elins mamma)

Katarinas blogg sa...

Hej Ylva,
vad bra att Alice får en extra matte att bli litet bortskämd av.

Katarina