onsdag 20 februari 2008

Gäsp och brrrrr

Efter nästan 24 timmar tillsammans med en AC-anläggning inställd på 30 grader trodde jag igår att jag var dunderförkyld. Våra små gaselement klarar inte en utomhustemperatur på -2 grader. Nåja, snart kommer våren och då lär jag väl klaga på att det är varmt :o)

Idag är första morgonen på en vecka som jag inte studsat ur sängen före kl 06.00 för att skjutsa till skolan. Skönt! Kort sagt, livet rullar på här. Linnea är nöjd och glad med sin nya lärare som hittar på en del roligheter. Denna vecka är utklädningsvecka på skolan. I måndags crazy hair-day, igår 70-tal, idag gick hon till skolan i pyjamas, imorrn blir det den stora utmaningen, filmstjärna. Vi funderar på att få till en Anita Ekberg med blond, lockig hårman och solglasögon. På fredag är temat opposite-sex så då ryker pappas nya keps samt slips.

Jag tror många här har gått litet i idé under vintern, så även vi. Till helgen planerar vi dock att hitta på något tillsammans med Luca, Michele och Valle (Valentina). Förmodligen något med frisk luft, lång promenad och god mat som tema. Vi hoppas också att Jims norske kompis Dag kommer hit för middag med HD-tema :o)

Som sagt, hälsan tiger still just nu och det känns bra. Ska strax åka in till basen för turkisk lunch! Kul, hoppas det blir litet magdans också.

Inga kommentarer: