tisdag 12 februari 2008

Ring mig - OCH läs Lappalainen...

Fantastiskt. Måndag förmiddag kommer verkligen Telecom Italia och lagar telefon samt Internet. Och ringer på för att kolla att allt funkar. Jag är både imponerad och glad, jag med mina farhågor (minns hur det var när vi flyttade hit, 6 olika gubbar här, alla med olika besked men ingen sa sanningen.... "ni är inte inkopplade ännu"....:o).

Har gjort en ny upptäckt idag. Full english breakfast på Brit Pub, basen. Fantastiskt för mig som inte är hungrig på morgonen men gärna vill ha en tidig lunch/brunch.

Här rullar livet f ö på. Linneas nya lärare får fortfarande guldstjärna, tack och lov. Funkar inte skolan här funkar ingenting känns det som. Jim har åkt till Mons, Belgien idag (Måns:o). Ikväll ska jag på norsk dam-ost-och-vinkväll. Kul. Linnea får vara hemma hos Trines barn så länge, de bor bara några hus bort.

På torsdag morgon ska Jim och jag hänga på låset till marknaden i Posilippo. Lär vara Neapels bästa och engligt ryktet såldes där Barbour för ett par veckor sedan. BEHÖVER en ny oljerock, inte här men tills vi kommer hem.

Till sist, jag GER mig inte. Läs Lappalainens bok! Camorra! Läs gärna de andra böckerna om Italien också men Camorra-boken kan jag bara intyga är för oss igenkänning, lätt fasa och stor fascination. Den finns till reapris på Akademibokhandeln. Reklam reklam.

Inga kommentarer: