lördag 24 oktober 2009

Karlsborg

Kajsa och jag är ihemkomna från en fin dag i Karlsborg där vi träffat Pilot och Anders. Pilot är en numera pensionerad min-, vapen och ammunitionssökhund och Anders är hans husse på äldre dar, anställd i Försvarsmakten (Anders, Pilot har avgått :o). Vi har haft en jättefin dag där vi plåtat Pilot och Anders, tagit en hundpromenad längs Vätterns strand, kikat på Kungsvillan och det nedlagda sjukhuset samt ätit räkmackor i Soldathemmet. Tack Anders och Pilot!

Kajsa var skräckslagen för Anders (jättelång!) i 3 minuter, sen var allt bara jättekul. Hon uppförde sig så fint. På vägen hem stannade vi för kissning på en liten skogsväg och jag passade på att träna litet, litet i en främmande miljö. Utmärkt arbete. Väl hemma samlade jag ihop resten av flocken för en skogspromenad, därefter benstund. Det är fyra blöta, gnagande och nöjda labbar som ligger här vid mina fötter medan jag skriver.

Inga kommentarer: