torsdag 6 september 2007

Jag hinner ju inte!

Trodde jag skulle få mycket tid över härnere och jag fattar egentligen inte vart tiden tar vägen. I och för sig, det har varit mycket att ordna med såhär i början. Inget är direkt enkelt härnere heller. Man åker hit och dit, olika saker införskaffas på olika ställen och det är rätt omständligt. Nu är dock det mesta på plats, vi ska bara få igång TV:n.....

Idag är Linneas första skoldag och hon var mycket spänd imorse. Ska strax slänga mig i bilen för att åka och hämta henne samt pappa. En bil härnere är för litet. Det FINNS helt enkelt inte bussar och T-banan går inte hit ut där vi bor. Nåja, jag lär mig mycket när jag är ute och kör hit och dit på Tangentialen. Kan snart knäcka extra som Napoletansk taxi :o)

Min italienskakurs har börjat. Det är faktiskt urkul, inte minst tack vare vår galna lärarinna Filomena. Kursen ska vara italienska för engelsspråkiga och vi är några, tre amerikaner, två kanadensare och så jag som faktiskt pratar engelska. Resten, ett stim spanjorskor, några grekinnor och en turkiska pratar nästan ingen engelska alls. Istället sitter de och kacklar på spanska hela tiden så att "Filly" blir galen. Idag blev vi ustlängda hela högen :o)

Har iallafall fått lära mig en del napoletanskt teckenspråk, kan t ex säga "killen därborta, han är en impotent homosexuell". Kan nog vara bra att kunna endera dan......

Nä, måste rusa. Lovar att skriva mer imorrn fredag eller senast till helgen. Har massor att berätta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Cara mia
Visst hinner du. Det finns ju jättemycket att läsa redan nu. Bara drygt en månad efter flytten! Credo che sia molte interessante!/
Abbraccio
Chris