tisdag 25 september 2007

Tiden går!!!!!!

Har inte hunnit skriva på ett tag, kusin Pontus har varit här. Det var jättekul och jag hoppas att han åsså är nöjd. Vi har klättrat upp på Vesuvius, WOW!, är väl det enda ord som passar här. Vi har irrat i bil som sig bör, knatat på stan, varit på Oktoberfestival på basen mm mm. Gott & blandat.

Vad som också är så bra är att det blivit litet svalare, idag t o m dagsregn. Hundarna har kunnat hänga med till Medeltidsby, hängt på basen, hårat ned överstar, pussat barn och fått bete sig. Och så är de piggare när temperaturen gått ned.

Kvällsnöjet nu är Linneas basketmål som vi köpte i söndags. Lätt amerikanskt men banne mig praktiskt för barn och vuxna med spring i benen och litet rörelseutrymme.

Skolan rullar på för Linnea. Det är fortfarande tufft, höga krav, och morgnarna är jobbiga. Dock verkar allt gå på rätt väg och det är en lättnad ska jag säga.

Har också mina små utbrott, senast imorse. Regn i Neapel är för trafiken som snö i Skåne. Vi hade precis slängt morgonens sedvanliga jättesoppåse uppe i byn, på väg till skolan, när Linnea inser att vi glömt dagens lunchkupong. Du måste alltså köpa kuponger till varje lunch, det finns litet olika att välja mellan. Sen ska du varje DAG fylla i! en förbenad kupong och lämna den i en låda på skolexpeditionen SENAST 08.15. Annars blir du utan lunch. Ni kan ju tänka er hur det skulle vara för en 10-åring att vara i skolan från före åtta till tre utan nåt att äta. Alls...... På grund av regnet, och att vi fick vända om, hamnade vi i världens trafikkaos, jag satt och hetsade upp mig över 1) att inte hinna lämna kupongen 2) varför ända in i glödheta vi inte kan få registrera en bil, läs skrothög till, så jag slipper köra fram och tillbaka 8 mil om dan och kunde ägna tiden åt vettigare saker 3) varför Napoletanare blinkar vänster i en halvtimme för att därefter lämna sin position mitt emellan två filer där de stoppat upp trafiken för att svänga höger..... Typ.

Min ilska gick över efter 30 minuter italienska med Philly och gänget. Det blir dock så ibland, man bara inte orkar med allt som är så ologiskt omständigt. Puh, slut för idag. Jag är trött. Vi hörs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tufft, men är det ok att tycka att eländet den där morgonen var lite kul att läsa om?
Jag kikar nog in lite nu och då och läser om italiensk morgontrafik.
ha det!

/ Rebecca

Katarinas blogg sa...

Det är OK, jag skrattar själv såhär dags på dagen. Men en morgnar är liksom.... Nåväl, har en egen knapp på kavajslaget. "Rör inte mitt moppskaft".

/Katarina