torsdag 6 december 2007

Jaaa, Martängen kommer!




Det finns kära besök och det finns väldigt kära besök. På nyårsaftons morgon kvistar vi till Roma för att hämta upp kära Martin. Det är sååå underbart roligt, Linnea hoppar jämfota och Jim log t o m på morgonen när han fick höra att det var klart (bara en sån sak, alla som känner Jim vet att han inte ler på morgonen förrän efter åtminstone den 2:a koppen starkt kaffe).

Vi kommer att fira jul härnere. Dels för att vi faktiskt vill, dels för att Jim inte har ledigt tillräckligt länge för att vi på ett vettigt sätt kan åka hem (jag VÄGRAR att sätta hundarna i ett bagageutrymme på flyget, om jag inte absolut måste). Det kommer att bli svensk jul den 24:e, amerikansk hemma hos vänner den 25:e och fransk/tysk hos andra vänner den 26:e. Sen ledigt, ledigt. Så skönt. Till nyår har vi från början sagt nej till kalaserier. Men med Martin blir det en annan sak. "The extended family". Åh, det ska bli så kul! Ilar nu runt och kollar priserna på Chaaaampagne.... Eller hur Martängen *blink*.

Nyår här är nåt helt exceptionellt har jag fått mig berättat. Kan tro det också, har aldrig nånsin i mitt liv sammantaget sett så mycket fyrverkerier som här. Hur ska det då bli till nyår? Lär bli magnifikt med utsikt över vår sjö. Vi kommer också att hinna med en massa annat, det är upp till Martängen att besämma vad. Vesuvius? Pompeij? Flegreiska fälten? Kungliga palatset? Caserta?
Vi gläder oss!




Inga kommentarer: