torsdag 13 december 2007

Morrn, morrn - nu med BMW?

Ännu en dag med en del rusandes än hit, än dit. Nu ser det iallfall ut som att vi efter en lång rad förvecklingar kommer att bli med ännu en bil nästa vecka. Har verkligen velat hit och dit, en Peugeot blev jag förälskad i på utsidan men inuti kändes det som en konservburk. Vågar inte ha en alltför liten bil i denna trafik. Jim muttrade bara om insugningsrör i plast och annat :o) Den fick vi förkasta. En förståndig Audi blev kanske litet för trist.... Och vår budget är rätt begränsad. Vi kommer inte att kunna ha mer än trafikförsäkring härnere, att försäkra en italiensk bil i Napoli halvt eller helt är DYYYYYRT så in i bubblan. Vanligt folk har knappt råd med det. Känns inte som vi skulle kunna köpa en för "fin" bil helt enkelt.

Nu har vi handslag på en äldre BMW 320, inte alltför bucklig alls, bara några skrapmärken bak och på sidan. Ni skulle se hur bilarna ser ut här, i en första anblick tror man att folk kör stockcar varje kväll för skojs skull :o). Jim är rätt nöjd verkar det som. Går och fnissar för mig själv och minns Henriks tal på vår bröllopsmiddag.... Jim och bilar..... "elhissar... det ska det vara" :o)

Vi är dock inte över ån ännu. Nästa vecka ska inregisteringsproceduren ske, och jag tror ingenting förrän jag ser det. Och det är dyrt, bara ägarbytet kostar cirka 500 Euro.
Håll tummarna för oss!

Dagen fortsatte med att norska Trine var så urgullig och hängde med mig till veterinären för vaccinationer och annat. Proceduuur. Papper, stämplar osv osv. Men vi hade kul också. Trine är från Stavanger och sätter hon den sidan till går det inte att begripa vad hon säger. Hon är fena på svenska också, stockholmska. Favoriten: "Jaaaaag dammsuuuuger". Hon tycker verkligen ordet dammsuga är helt underbart, på norska heter det stövesuga.

Jag har nu ett nytt mål här, nu struntar jag i italienskan, jag vill lära mig snacke norsk! :o)

Inga kommentarer: